17 Ocak 2012 Salı

Iraz'ın Oyun Grupları

Kış dönemi boyunca okula ara verdiğimiz için, hem Kuzey'i eğlendirecek, gelişimine katkıda bulunacak hem de okula ara vermemizle birlikte sürekli beraber olmamızın anne bağımlılığını iyice tavan yaptırması nedeniyle, biraz sosyalleşebileceği bir ortam ya da katılacağımız bir faaliyet vs arıyordum ki nette gezerken Iraz'ın oyun grupları diye bir yer farkettim. http://www.iraztoros.com/

Web sitesi benim sorularıma yönelik detay içermediği için telefon açtım. Iraz Hanım konuşmamız esnasında, normalde deneme dersi yapmadığını söyledi ancak bizim durumumuzda programın Kuzey'e uygunluğunu gözlemleyebilmek için öğleden sonraki gruba bizi davet etti.

Öğleden sonra üç civarı Atölye Çocuğa ilk varan bizdik. Kuzey daha kapıdan girerken bir okul algılması yaşadı ve gideceğim endişesiyle bacaklarıma yapışıp girmek istemedi. Birlikte olacağımıza ikna olunca içeri girdik.

Iraz Hanım bizi küçük masa ve sandalyelerin olduğu bir odaya aldı ve diğer katılımcıları beklerken oyalanması için Kuzey'e küçük bir tabakta minik renkli ponponlar verdi.

Kuzey neredeyse aylardır renklerine ayırma oyunu oynamamamıza rağmen, direkt ponponları renklerine göre gruplamaya başladı.

Yavaş yavaş çocukların gelmesiyle de program başladı. Şarkı, motor gelişimine yönelik aktivite, oyun şarkı, aktivite, şarkı temposunda, kesintisiz geçişli bir saatlik bir program uyguluyor Iraz Hanım.

Kuzey yapılan herşeyi, her zamanki temkinliliğiyle önce gözleyip sonra katılarak  tamamladı. Herşey çok hızlı ilerlediği için ve aslında gerek de olmadığı için resim çekmedim ancak yaptığı kardan adamın resmini hatıra olarak resimlemek istedim.




Daha veda vakti gelmemişti ki, Kuzey, hadi anne hadiiiii yeter artık eve gidelim deyince, akşam telefonla görüşmek üzere diyerek herkesle vedalaştık. Ayrılırken Kuzey bir de Iraz Hanımı kucakladı.

Suadiye'de bir apartmanın müstakil girişli bahçe katı dairesini çocuklar için atölye ye çevirmiş, gayet ferah, aydınlık ve temiz bir yer yaratmış Iraz Hanım. Ortam elektrikli ısıtıcıyla ısınıyor.Bu yılın ilk karının yağdığı, havanın buzzz gibi olduğu bir gün olmasına rağmen ortam sıcaklığı gayet iyiydi. Ancak elimizi yıkarken musluktan akan su, kuyu suyundan daha soğuktu ki suyu yüzgeçleri çıkacak kadar seven oğlum üşüdüm kapat dedi.

Akşam Iraz hanım ile telefonda görüştük, atölye gayet güzel olmasına rağmen Kuzey için aradığım özellikte değildi. Grup halinde yapılan ancak bireysel becerilere yönelikti. Keşke daha küçük olduğu zaman farkedip katılsaymışız diye düşündüm. Iraz Hanım bizim ihtiyacımıza yönelik bir takım tavsiyelerde bulundu ve Kuzey'le ilgili çok hoş ve çok kısa bir süre birlikte olmalarına rağmen doğru geri bildirimlerde bulundu.

Bu noktada çocukların bulunduğu bu tip mekanların bir pedagog/psikolog gözetiminde olmasının önemine ve gerekliliğine bir kez daha inandım.

Gününü bizimle paylaştığı ve konukseverliği için bir kez daha teşekkür ediyorum kendisine.

(Kuzey 28 aylık)

Hiç yorum yok: